Vlucht gemist door drukte op Schiphol?

Nieuws

Jouw klant die op het vliegtuig stapt, dient deze zomer rekening te houden met extreme drukte op Schiphol. Door corona zijn jouw klanten zich al bewuster van de noodzaak van een goede reis- en annuleringsverzekering. Nu komt daar het vraagstuk van de drukte op Schiphol bij en wat er wel en niet gedekt wordt.

De meest gestelde vraag is natuurlijk of de reisverzekering het dekt als jouw klant een vlucht mist door de drukte op Schiphol. Het antwoord is nee, dit wordt gezien als de verantwoordelijkheid van de reiziger om op tijd bij de gate te zijn dus vroeger van huis te vertrekken.

Op zoek naar meer antwoorden op veelgestelde vragen?

Unigarant
Unigarant geeft antwoorden op veelgestelde vragen over de reis- en annuleringsverzekering omtrent de drukte op Schiphol. Naar antwoorden

DAK Reisverzekering & a.s.r.

  • Is er sprake van een samengestelde reis van verzekerde dan vergoedt a.s.r. de kosten die voortvloeien uit het missen van de vlucht (zoals kosten voor hotel, bagage). De kosten voor de vlucht kan verzekerde verhalen bij de luchtvaartmaatschappij.
  • Als verzekerde gebruik heeft gemaakt van een geboekte reis (bijvoorbeeld bij Corendon) dan kan verzekerde de kosten voor zowel hotel als de vlucht verhalen bij de reisorganisatie. Eventuele bijkomende extra kosten kunnen wel geclaimd worden op de reisverzekering.

Tips om je klant mee te geven:

  • Vlieg vanaf een andere luchthaven naar jouw bestemming als dat kan. De zomerperiode is natuurlijk wel op iedere luchthaven drukker dan normaal dus houd daar rekening mee.
  • Reis je toch via Schiphol, bekijk dan hun eigen tips op https://www.schiphol.nl/nl/vakantie en zorg ook echt dat je er 4 uur van te voren bent.
  • Toch iets mis gegaan? Als er geen dekking is via jouw reisverzekering kun je in sommige gevallen via de rechtsbijstandsverzekering aanspraak maken op vergoeding.