Schade melden
Wat gebeurt er bij schade en wat kunt u doen?
Het is natuurlijk erg vervelend als u schade heeft. Met een schadeverzekering van DAK Volmacht weet u zeker dat uw schade snel en deskundig wordt geregeld. In onderstaande folder 'Wat te doen bij schade' vindt u informatie over de schaderegeling. Heeft u na het lezen nog vragen? Stel ze aan uw adviseur of aan uw schade-expert.
Een aantal tips voor een snelle afhandeling:
- Dien een schadeclaim écht zo volledig mogelijk in
- Vermeld op het schadeformulier contactgegevens van alle partijen, zoals telefoonnummer(s), emailadres(sen), rekeningnummer(s)
- Stuur gelijk aankoopnota’s, hersteloffertes, foto’s, aangiftes, boekingsnota, annuleringskostennota e.d. mee
- Geef duidelijk en overzichtelijk aan welke kosten er worden geclaimd
- Controleer voordat u de gegevens naar ons stuurt of alle gegevens leesbaar zijn ingevuld en toegevoegd
- Hoe meer gegevens wij hebben, hoe sneller wij kunnen handelen
Bezoek van een schade-expert of hersteller
Als u een grote schade heeft, schakelen wij voor u een schade-expert in bij een onafhankelijk expertisebureau. Welk expertisebureau dat is, verneemt u op het moment dat wij uw schade in behandeling hebben genomen. De schade-experts zijn goed op de hoogte van alle voorwaarden en clausules die voor uw verzekering van toepassing zijn. Zo helpen zij u snel en deskundig op weg. Voor meer informatie kunt u de onderstaande folders 'Wat te doen bij schade' of 'De schadeherstellers van DAK Volmacht' onderaan de pagina raadplegen.
Juridische hulp
Heeft u een rechtsbijstandverzekering bij DAK Volmacht en wilt u uw rechtsbijstandverzekeraar inschakelen dan kunt u uw zaak rechtstreeks aanmelden bij uw rechtsbijstandverzekeraar welke op uw polis staat vermeld. Is de rechtsbijstandverzekeraar niet bekend of wilt u de zaak niet rechtstreeks aanmelden, neem dan s.v.p. contact op met uw adviseur.