DAK werkt aan online hypotheekportaal voor financieel adviseurs en hun klanten

Persberichten

Om mee te blijven groeien in een branche waar steeds meer wordt gedigitaliseerd, ontwikkelt DAK Intermediairscollectief samen met IT-partner Yellowtail een online hypotheekportaal waar financieel adviseurs gezamenlijk met hun klanten aan een hypotheekaanvraag werken.

Het doel van dit portaal is om zowel aan de adviseur als de klant tijdswinst en gemak te bieden. Klanten kunnen middels dit online portaal namelijk zelf hun adviesgesprek voorbereiden en hun financiële situatie invullen met behulp van moderne technieken. Ook kunnen zij dossierstukken uploaden en de voortgang van hun eigen hypotheekdossier volgen.

Tim Rijvers, algemeen directeur DAK:

Dit biedt onze kantoren de mogelijkheid om een hybride prijsmodel in te gaan zetten. Adviseurs kunnen klanten zelf werkzaamheden laten verrichten en dat vertalen in een lager tarief. Dat geeft de klant en adviseur meer flexibiliteit en vertrouwen naar de toekomst.

Bovendien heeft de consument meer houvast en inzicht in de hypotheekaanvraag. Na het advies en het indienen van de hypotheekaanvraag schakelen de acceptanten van DAK, indien de financieel adviseur hiervoor kiest, rechtstreeks met de klant. De kwaliteit en validiteit van de benodigde stukken wordt beoordeeld en vragen kunnen rechtstreeks aan de klant worden gesteld.

DAK kiest voor ervaring en betrouwbaarheid

DAK vindt het erg belangrijk dat de klantreis in de online hypotheekomgeving voor zowel de klant als adviseur ijzersterk wordt neergezet. Met Yellowtail als IT-partner wordt bij de implementatie van het portaal gebruik gemaakt van jarenlange ervaring en domeinkennis op het gebied van hypotheekprocessen en digitale gebruikerservaring. Voor de implementatie van de online hypotheekomgeving wordt uitvoerig onderzoek gedaan naar zowel de wensen van de consument, als naar de wensen van de hypotheekadviseur.

Matthijs Mons, partner Yellowtail:

Wij zijn heel enthousiast over dit project. Eindelijk steekt een grote serviceprovider zijn nek uit om financieel adviseurs in staat te stellen hun klanten voor een groot deel online te bedienen. Dat is echt een grote doorbraak, waar we heel graag aan meewerken.

Het hypotheekportaal komt in het eerste kwartaal 2019 beschikbaar voor de financiële adviseurs van DAK.

Over Yellowtail

Al meer dan 15 jaar ontwerpt, bouwt en beheert Yellowtail spelbepalende, digitale en data-gedreven software-oplossingen voor de financiële sector.  De missie is het verbeteren van de kwaliteit van het financiële leven van de consument. Yellowtail’s producten en diensten helpen om consumenten te activeren, zelf aan het roer te zetten en vertrouwen te geven in het maken van betere financiële beslissingen. De focus ligt daarbij op een ultieme klantervaring. Dankzij de domeinfocus heeft Yellowtail ook diepgaande expertise van onderliggende bedrijfsprocessen, data en technologie, zoals robotics en machine learning. Tegelijkertijd is Yellowtail sterk gericht op STP-verwerking en robotisering van complexe datastromen om onnodige stappen en handmatig werk te elimineren. Dit alles ter vereenvoudiging van bedrijfsprocessen in het belang van de klant.

Over DAK    

DAK Intermediairscollectief is hèt collectief van en voor onafhankelijke en ondernemende adviseurs. Door haar leden is DAK in staat om samen aan de toekomst te bouwen en gelijktijdig de onafhankelijkheid te borgen. Met de brede dienstverlening van DAK maken we het verschil op het gebied van verzekeringen, hypotheken en kredieten en beschikt elke adviseur altijd over een passende oplossing voor zijn klanten.
 

1 oktober 2018
DAK en Yellowtail