Interview met Venn Hypotheken
Home / Nieuws / Interview met Venn Hypotheken
Venn Hypotheken heeft de afgelopen jaren een indrukwekkende groei doorgemaakt. Met hun klantgerichte benadering weet Venn Hypotheken zich te onderscheiden in de markt. In dit interview spreek ik, Julia Smidt, met Monique van Dongen, Marketing Manager, en Pascale Prins, Manager Distributie, over hun persoonlijke aanpak, recente initiatieven, duurzaamheid en de maatschappelijke betrokkenheid. We beginnen met een terugblik op de Winteravond, een evenement dat warmte en verbondenheid bracht en bewustwording creëerde rondom dakloosheid.
Pascale en Monique organiseerden, samen met andere collega’s, de Warme Winteravond. Venn Hypotheken ondersteunt al geruime tijd Stichting Sheltersuit, die bescherming biedt aan dak- en thuislozen. Dit jaar heeft Venn Hypotheken zich opnieuw ingezet voor mensen zonder dak boven hun hoofd. Tijdens de avond vertelden twee straatcoaches van Stichting De Herberg Breda over hun leven op straat en deelden ze ervaringen en gesprekken rond een kampvuur. Dit deden zij als team, samen met collega’s, vrienden en branchegenoten. “Je voelde de warmte en verbondenheid, mensen luisterden aandachtig in stilte naar de verhalen van de twee straatcoaches en waren diep geraakt”, aldus Monique. Na deze introductie gingen we verder in op Venn Hypotheken zelf.
Wat maakt Venn Hypotheken zo bijzonder?
“Belangrijk bij Venn Hypotheken is dat marketing en distributie echt in elkaar verweven zijn. Bij ons geldt 1 en 1 is 3, want we hebben elkaar nodig”, aldus Pascale. Pascale werkt volgend jaar 30 jaar in de branche en weet precies hoe de paden lopen. Ze heeft veel kennis van de markt, maar als het gaat om het merk laden bij de klanten, komt Monique om de hoek kijken voor het marketingdeel. “Marketing is op het juiste moment met de juiste boodschap inspelen op de wensen van de klant”, aldus Monique. Monique en Pascale kunnen goed op zichzelf opereren, maar hebben elkaar nodig om op elkaar aan te sluiten. “De doelstelling is voor ons de adviseur een podium geven, want die zit aan tafel met de klant en moet uiteindelijk een beeld hebben bij de propositie van Venn Hypotheken”, aldus Pascale.
Venn Hypotheken hecht veel waarde aan persoonlijk contact en korte lijntjes, wat bijdraagt aan hun klantgerichte aanpak. Daarnaast maakt Venn Hypotheken ook gebruik van gepersonaliseerde video’s die op verschillende momenten bij de klant terechtkomen. “De eerste video wordt verstuurd op het moment dat het renteaanbod is uitgebracht. In die gepersonaliseerde video wordt de klant bij naam genoemd en de bij de klant horende bedragen. De tweede video wordt verstuurd als de akte gepasseerd is bij de notaris, waarin ze de klant welkom heten en de meest gestelde vragen beantwoorden. De derde video verwijst naar een automatische rentedaling, waarin de klant wordt verteld dat hij/zij volgende maand minder gaat betalen. En dit alles communiceren we ook naar de adviseurs”, aldus Pascale.
Hoe belangrijk is klanttevredenheid voor Venn Hypotheken?
“Als je op Google bij Venn Hypotheken kijkt, zie je dat Venn Hypotheken een hele hoge beoordeling heeft, maar liefst 4,7 sterren op basis van 193 reviews. Op het moment dat de adviseur of de klant tevreden of ontevreden is, benaderen we hem/haar snel daarna. Luisteren en meedenken vinden we daarbij heel belangrijk”, aldus Pascale.
Zijn er nog recente ontwikkelingen die je graag wilt delen?
“We blijven het product Venn Hypotheken onder de loep nemen. We hebben onze product review net achter de rug. Het hele jaar kijken we waar we staan in het speelveld van geldverstrekkers; waar missen we de boot? Waar excelleren we in? En hoe ziet ons product eruit? Ontwikkeling is voor ons niet altijd nieuwe dingen introduceren. Het is een continu proces, dat niet alleen aan het eind van het jaar en het begin van het jaar plaatsvindt”, aldus Pascale.
Hoe speelt duurzaamheid een rol in de dienstverlening bij Venn Hypotheken?
“We zijn zeker niet de groenste partij, maar we willen wel onze verantwoordelijkheid nemen. In september 2022 hebben we Gemakkelijk Groen gelanceerd en dit zorgt voor gemak bij zowel de adviseur als de klant. Gemakkelijk Groen is een duurzaamheidslening van maximaal €10.000 die de adviseur voor zijn klant aan de hypotheek kan toevoegen. De klant gaat vervolgens naar de website van Venn Hypotheken en maakt een afspraak met een energieadviseur. Die komt langs, maakt een energierapport op en geeft advies. Verder doen we ook nog regulier EBV en EBB. Tot slot hebben we voor alle klanten die sinds juni 2022 gepasseerd zijn bij de notaris automatisch de notariële inschrijving verhoogd. We benaderen de klant vervolgens en geven aan dat ze onderhands een bedrag mogen opnemen met Gemakkelijk Groen. De adviseur wordt hier altijd van op de hoogte gesteld”, aldus Pascale.
Heb je nog tips voor mensen die op zoek zijn naar een hypotheek in de huidige markt?
“Zoek een onafhankelijke hypotheekadviseur op. Het is belangrijk dat je als klant goed geholpen en geadviseerd wordt. Klanten kunnen ook kijken op Advieskeuze. Hier staan reviews van adviseurs”, aldus Pascale.
Aan het einde van het interview willen Monique en Pascale nog de fijne samenwerking met DAK benoemen. “Ook hier zien we de korte lijntjes en dat persoonlijk contact het verschil kan maken!”, aldus Monique en Pascale. Het is duidelijk dat Venn Hypotheken zich onderscheidt door hun klantgerichte benadering. Met initiatieven zoals de Warme Winteravond en de Gemakkelijk Groen lening, toont Venn Hypotheken hun betrokkenheid bij zowel de klant als de maatschappij. Voor adviseurs biedt Venn Hypotheken niet alleen een podium, maar ook de tools en ondersteuning om hun klanten optimaal te bedienen.