Alles wat je moet weten over het vernieuwde WijzijnDAK.nl

Momenteel vernieuwen we ons extranet ‘WijzijnDAK.nl’ zodat het platform blijft voldoen aan de nieuwste eisen en standaarden. Daarnaast voeren we een aantal verbeteringen door om het platform gebruikersvriendelijker te maken.

Alle informatie en uitleg over het nieuwe platform en de overgang lees je op deze pagina. 

Een nieuw platform
Wat betekent dit voor mij?

Jouw account verhuist op woensdagavond 15 december naar het nieuwe platform. We doen dit ’s avonds zodat je hier zo min mogelijk van merkt. Achter de schermen zijn we keihard aan het werk, zodat je na de verhuizing gewoon kunt inloggen en aan de slag kunt. Het enige wat we van jou vragen is om een nieuw wachtwoord in te stellen. Natuurlijk laten we je precies weten vanaf wanneer dat kan en hoe je dat, stap voor stap, doet!

Wat verandert er?
Op het nieuwe platform behoud je alle vertrouwde basisfunctionaliteiten, in een nieuw jasje. Naast informatie over het samenwerken met DAK, de producten en diensten, geeft het platform je gemakkelijk toegang tot jouw persoonlijke portalen voor verzekeringen, hypotheken, kredieten en autolease. We ondersteunen inloggen met Digitaal paspoort tot 7 januari.

Maar je krijgt er ook nieuwe functionaliteiten bij. Zoals een handig overzicht van al onze particuliere en zakelijke verzekeringen. Een verbeterde zoekfunctie. En je hebt misschien al gemerkt dat we tutoyeren, dat vinden we namelijk nog persoonlijker.

  • Inloggen met eHerkenning
  • Vriendelijkere look & feel
  • Menu vereenvoudigd
  • Toptakenmenu verbeterd
  • Nieuw 'Mijn account' scherm om jouw (kantoor)profiel te beheren
  • Duidelijkere contactgegevens
  • Verbeterde zoekfunctie
  • Meer video's om je te ondersteunen

Video: Wat kun je verwachten en hoe kun je je voorbereiden?

De tijdslijn
Hoe kun je je voorbereiden?
Zo’n nieuw platform kan ook best even wennen zijn omdat de informatie anders gestructureerd is. Daarom laten we je binnenkort alvast wat schermen zien, houd de nieuwsbrief in de gaten!

  • Nu: Bekijk de video’s
    Raak nu al vertrouwd met het nieuwe platform. Bekijk de hele playlist op Youtube: https://youtube.com/playlist?list=PLWHoLKo8eCYz7_P2LO4aAeLFLhCw1AGcL 
     
  • Donderdag 16 december: Stel een nieuw wachtwoord in
    Je kunt aan de slag! We verhuizen jouw account, maar de inloggegevens niet. Dat is veiliger. Jouw gebruikersnaam wordt je e-mailadres. Je dient zelf een nieuw wachtwoord in te stellen om in te loggen op het nieuwe platform. Ontdek de voor jou bekende en nieuwe functionaliteiten.
     
  • Vanaf 16 december: Koppel eHerkenning
    Nadat je voor het eerst bent ingelogd, kun je jouw account koppelen met eHerkenning, het nieuwste digitale herkenningsmiddel als vervanger van het Digitaal Paspoort. Als je nog gebruik wilt maken van Digitaal Paspoort dien je deze opnieuw te koppelen.

Video: Aan de slag met het nieuwe WijzijnDAK.nl!

 
Support
Dezelfde ondersteuning, precies zoals je gewend bent
Het nieuwe platform ziet er misschien anders uit, we zijn nog steeds hetzelfde vertrouwde team dat tijdens en na de verhuizing voor je klaar zit om je te ondersteunen. Voor vragen over jouw account en toegang neem je contact op met Ledenservice via 030 - 666 0005 of Ledenservice@dak.nl.

Video: Hoe stel ik mijn wachtwoord in?

Video: Hoe koppel ik eHerkenning?

Vraag & antwoord
We geven antwoord op de meest gestelde vragen.

  • Wij gebruiken nu met meerdere medewerkers van ons kantoor dezelfde inloggegevens voor WijzijnDAK.nl. Is dat straks een probleem?
    Je kunt maar met 1 gebruiker tegelijk inloggen op het nieuwe WijzijnDAK.nl. De kantoorbeheerder dient dus voor iedere kantoormedewerker een apart account aan te maken. Dit kan de beheerder straks doen door op de link ‘Mijn account’ in zijn profiel te klikken. In het volgende scherm staat rechtsonder een plusteken waarmee hij nieuwe gebruikers kan aanmaken.
     
  • Werken mijn oude inloggegevens nog?
    Nee. We verhuizen jouw account naar het nieuwe platform. Je gebruikersnaam wordt je e-mailadres. Je wachtwoord verhuisd niet mee vanwege veiligheidsredenen. Die dien je dus opnieuw in te stellen. Zodra de verhuizing voltooid is krijg je een e-mail met daarin een persoonlijke link om jouw wachtwoord in te stellen.
     
  • Ik heb op de lanceerdatum geen e-mail gehad om mijn wachtwoord opnieuw in te stellen, wat nu?
    Controleer je spam box. Niks? Ga dan naar WijzijnDAK.nl en klik op de link 'Wachtwoord instellen'. Krijg je dan nog steeds geen mail, dan kan het zijn dat wij een ander e-mailadres van jou hebben. Neem contact met ons op via ledenservice@dak.nl of 030 - 666 0005. We helpen je graag!
     
  • Mijn persoonlijke link is verlopen.
    Geen probleem. Als je erop klikt en je komt op het inlogscherm is de link inderdaad verlopen. Klik op de link 'Wachtwoord instellen' en voer je e-mailadres in. Je krijgt nu een nieuwe persoonlijke link toegestuurd.
     
  • Wat is eHerkenning en hoe vraag ik het aan?
    eHerkenning is een persoonlijk identificatie die je ook naast DAK voor andere zaken kan gaan gebruiken. Op dit moment is eHerkenning vooral in de zakelijke markt uitgerold, maar dit kan naar de toekomst worden uitgebreid. Meer informatie vind je op: https://www.digidentity.eu/nl/home/#eherkenning. Voor het maken van eHerkenning op niveau 3 (dit is het niveau wat moet worden aangevraagd, een lager niveau wordt niet geaccepteerd in onze markt) is het volgende noodzakelijk om bij de hand te hebben:
    • Een eigen privé e-mail adres;
    • Een smartphone
    • Een identiteitsbewijs (geen kopie, maar het originele document)
      Geaccepteerd worden Rijbewijs, Paspoort en ID-kaart
    • Stap 1: Registreren via https://auth.digidentity.eu/register
    • Stap 2: Aanvragen eHerkenning niveau 3
       
  • Kan ik straks direct met eHerkenning inloggen en het inloggen met e-mailadres en wachtwoord overslaan?
    Je moet eHerkenning eerst koppelen aan jouw account voordat je er mee kunt inloggen. Je dient dus de eerste keer in te loggen met je e-mailadres en wachtwoord om vervolgens via de link ‘Mijn account’ in jouw profiel rechtsboven, eHerkenning of Digitaal Paspoort te koppelen. Pas daarna kun je hiermee inloggen.
     
  • Ik ervaar problemen met eHerkenning
    Check via de link 'Mijn account' in jouw profiel of eHerkenning gekoppeld is. Is dat het geval en krijg je de melding: ‘Geen machtiging’? Dan dient de kantoorbeheerder jouw rechten aan te passen bij de leverancier waar hij eHerkenning heeft.
    Als je bij het inloggen de melding krijgt: “Geen gekoppelde gebruiker gevonden” dan betekent het dat je probeert in te loggen met digitaal paspoort of eHerkenning zonder dat deze gekoppeld is aan jouw account. Log eerst in met jouw e-mailadres en wachtwoord. Vervolgens kun je de link 'Mijn account' in jouw profiel het digitaal paspoort en eHerkenning koppelen.
     
  • Wat als ik geen eHerkenning heb of wil?
    Geen probleem, je kunt altijd met je e-mailadres en wachtwoord inloggen.
     
  • Tot wanneer kan ik met Digitaal Paspoort inloggen?
    Je kunt nog tot vrijdag 7 januari inloggen met jouw Digitaal Paspoort.
     
  • Met Digitaal Paspoort kon ik eenmalig inloggen en dan was ik gelijk ook ingelogd in alle andere systemen van DAK. Gaat dat veranderen nu Digitaal Paspoort verdwijnt?
    Nee, dat blijft zo! Zowel bij inloggen met e-mailadres en wachtwoord als met eHerkenning, ben je gelijk ook ingelogd in jouw persoonlijke portalen en vergelijkers.
     
  • Waarom spreken jullie mij ineens niet meer bij mijn achternaam aan?
    Spreken we je straks ineens aan met ‘Beste adviseur’? We tutoyeren vanaf nu dus we willen graag je voornaam weten. Verrijk je profiel via de link ‘Mijn account’ in jouw profiel rechtsboven.
     
  • Kom jij er niet op probeer dan jouw browsegegevens te wissen:
    • Ga via jouw browser naar Geschiedenis
    • Ga naar Browsegegevens wissen
    • Kies voor alles: dus browsegeschiedenis, cookies & caching
       
  • Ik kom er niet uit. Doe ik iets verkeerd?
    Volg onderstaande stappen op de lanceerdatum:
    • Je hebt een e-mail ontvangen met daarin een persoonlijke link om jouw wachtwoord in te stellen.
    • Klik op de link en voer een nieuw wachtwoord in wat voldoet aan de veiligheidseisen die daar omschreven staan.
    • Je dient eenmalig toestemming te geven om door te kunnen naar WijzijnDAK.nl en de verschillende portalen van DAK.
    • Je bent nu ingelogd en kunt aan de slag!
    • Als je wilt, kun je eHerkenning koppelen via de link 'Mijn account' in jouw profiel (het roze poppetje rechtsboven).
    • Kom je er toch niet uit? We helpen je graag via ledenservice@dak.nl of 030 - 666 0005.
       
  • Ik moet ineens inloggen in Mijn Hypotheekportaal (myView) maar heb geen inloggegevens
    Klik in het scherm op de link 'wachtwoord vergeten' om inloggegevens aan te vragen.
     
  • Waar vind ik wat?
    We hebben een aantal video’s voor je gemaakt om je snel op weg te helpen. Een iets langere waarin we je precies vertellen wat er veranderd is. En een aantal korte video’s om je te helpen bij het instellen van jouw wachtwoord en het koppelen van eHerkenning aan jouw account. Bekijk ze op ons Youtube kanaal.
    • Portefeuilleoverzicht: In je profiel (hint: poppetje rechtsboven).
    • Verwerkingstijden: Footer links onder kopje Ledenservice.
    • Kostenoverzicht: Footer links onder kopje Ledenservice.
    • Contactgegevens: Footer onder kopje Organisatie.
    • Aanmelden voor webinars: Via de agenda in het hoofdmenu.
    • Maatschappijoverzicht: Tweede item ‘Verzekeraars’ in het submenu onder Provinciaal.
    • Overzicht extranetten: dit is samengevoegd met het overzicht verzekeraars.
    • Overzicht met alle particulieren en zakelijke verzekeringen: Tweede item ‘Verzekeringen’ in het submenu onder Volmacht.
    • Overvoer: Via het toptakenmenu op de Home, Volmacht en Provinciaal
    • Zakelijk: Via het toptakenmenu op de Home, Volmacht en Provinciaal

Jouw mening
Heb je feedback voor ons?

We vinden het belangrijk dat jij je goed geïnformeerd voelt. Bij alle ontwikkelingen sta jij als adviseur centraal. Mis je iets of heb je tips? Laat het ons weten.

Geef je feedback >