Verzekeringen

DAK start samenwerking met Openclaims voor Avéro cascoschade

11 september 2017

Bij DAK is het belangrijk dat het schadeherstelmanagement voor de autocascoverzekeringen van Avéro snel en efficient wordt afgewikkeld. Om de schadebehandeling van uw relaties verder te verbeteren werkt DAK samen met Openclaims.

In de competitieve markt van autoverzekeringen is het zaak autoschadeherstel tegen de beste voorwaarden in te kopen. Ook wilt u uw klanten optimaal bedienen. Openclaims ondersteunt DAK bij de inkoop en afwikkeling van autoschadeherstel.

Autoschadeherstel kan klantgerichter en efficiënter. Openclaims faciliteert hiertoe de wisselwerking tussen uw verzekerde, DAK en het autoschadeherstelbedrijf. Zo wil DAK uw verzekerde een perfect proces laten ervaren. Openclaims vindt voor elke schade op basis van prijs, doorlooptijd, dienstverlening en reparatie kwaliteit het meest geschikte autoschadeherstelbedrijf.

Uw verzekerde wordt via een “track-en-trace” methode aan de hand genomen bij de afwikkeling van zijn schade en heeft zo perfect inzicht in de status van diens schade.

Openclaims zorgt voor een schadelast reductie, een significant hogere klanttevredenheid en een kortere doorlooptijd per schade.

Openclaims heeft een eigen autoschadeherstelnetwerk van ruim 300 aangesloten bedrijven.

Verzekerde ontvangt de volgende extra service
  • Haal & breng service
  • Gratis vervangend vervoer
  • Auto wassen
  • 4 jaar Focwa garantie

Stap 1
Uw verzekerde meldt de schade via uw normale kanalen

 

Stap 2
Verzekerde uploadt foto’s en een korte beschrijving op het Openclaims platform

 

Stap 3
Openclaims zoekt het meest geschikte autoschadeherstelbedrijf voor de schade

 

Stap 4
Het schadeherstelbedrijf voert de reparatie uit

 

Stap 5
Uw verzekerde krijgt een gerepareerde auto terug

 

NB: Voor de overige schadeproducten is de SchadeGarant regeling van kracht. Openclaims geldt dus alleen voor Avero autocascoverzekeringen.